mandag den 9. september 2013

#2: New Girl

Hello Everyone! Godt ankommet til London og allerede fuld fart på hverdagen! Alle har taget rigtigt godt imod mig og native Londonerne er meget tålmodige og venlige når man går rundt og forsøger at virke som om man har styr på hvor man er på vej hen, mens man i virkeligeheden er faret ret meget vild.. Bortset dog, fra kassedamen i vores treetagers 'lokale' supermarked, som blev utrolig irriteret, da jeg ikke forstod princippet i hvordan og hvilken af de 15 mulige kasser jeg skulle benytte mig af ;-)

Ellers bliver den følgende uge en slags bootcamp, hvor jeg skal introduceres til familiens hverdag, rutiner og aktiviteter, samt deres måde at få det hele til at hænge sammen på. Derudover skal jeg også lige lære at finde rundt i en by med ca. 8 millioner mennesker, 23 indre kommuner, 270 tube stations fordelt på 11 linjer, samt flere en 700 busruter, som der forresten ikke er ordnet system i.
   Så ja, en bootcamp får jeg afgjort brug for, for jeg er virkelige ny her. Heldigvis er jeg ikke den eneste! Søndag gik jeg og en anden au pair (Cecilie) på sightseeing gennem Hyde Park og hele vejen ind til Buckingham Palace ;-)

                                                           x Sofie 




Cecilie&Sofie på tur vol. 2 følger snart 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar