mandag den 16. september 2013

#4: My People

Hello Everyone! 1 week in London! Så nu får i lige en præsentation af min søde værtsfamilie, familien Boejgaard ;-) Familien er dansk/tysk og består af mor: Liff, far: Klaus, Celine på 10 år, Otilie på 4 år  og deres dejlige labradoodle (<-- blanding af en labrador og en puddel) Oscar på 2 år.
   Otilie er en rigtig prinsesse-pige, fx kan vi om morgenen kan vi bruge rigtigt (!) lang tid på at tage tøj på, for det er jo vigtigt at tøj, sko, jakke osv. passer sammen! .. I den for bindelse er den obligatoriske skoleuniform, som ikke må kombineres med fx glimmer ballerinasko eller pink strømpebusker, også lidt af en udfordring for hende ;-) Derudvoer elsker hun fest, farver, musik og dans og er generelt bare en sjov og ret kærlig pige.
   Celine, på den anden side, elsker heste og dyr i det hele taget og hendes største drøm er at flytte ud på en stor gård på landet, som hun vil omdanne til et hundehjem, hvor folk kan sende deres hunde på ferie, samtidigt med at hun skal have en masse heste. Ellers er hun en rigtigt sød, snakkesaglig, fornuftig og ikke mindst flittige pige, med fritidsaktiviteter og ekstraundervisning hver dag efter skole!
   Begge piger taler både dansk, tysk og engelsk, så kommunikationen i familien er ret multikulturel og til tider en skøn blanding af alle tre sporg.
   Klaus arbejder fra 6am til 7pm hver dag, så mine arbejdsopgaver består hovedsagligt i at hjælpe Liff med at få pigerne i skole om morgenen, samt med at hente dem igen om eftermiddagen, lave lektier med dem, hjælpe til med aftensmaden osv. Ca. hver anden weekend arbejder jeg også, så her har jeg tid til at lave hyggelige ting med pigerne, som at gå i biografen eller bage kage :-)

Til sidst vil jeg også lige nævne at Oscar og jeg faktisk er blevet rigtigt gode venner - det til trods for at han slap fra mig den første gang vi var ude at gå tur i parken og jeg måtte bruge 10 ret patetiske minutter på at indfange ham igen, mens halvdelen af Hyde Park stirrede på os (<-- han gøede meget højt og hoppede rundt omkring mig i en cirkel) ... I onsdags blev han imidlertid 2 år, hvilket blev fejret med fødselsdagssang (se video længere nede)!

x Sofie 

   









Happy Birthday Oscar! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar