søndag den 22. september 2013

#5: Simply Food


Hello Everyone! Så var der besøg fra FRH. her i ugen. Godt nok ikke til mig – til en anden Sofie (ß Dannesbo) som også arbejder herovre i øjeblikket, men jeg var inviteret med på tur alligevel ;-). De besøgende var Kristine og Line og turen gik bl.a. til Borough Market, som er et kæmpe stort madmarked, der ligger på sydsiden af Themsen, ca. 5min. fra London Brigde Station. Markedet havde til huse i nogle store gamle haller og var delt op i forskellige afdelinger alt efter om man var på udkig efter grøntsager, kød, fisk, friskbagt brød eller bare en omgang street food.
   Alt maden var virkelig lækker - personligt fik jeg smagt på alt muligt (<-- de sælgende deler smagsprøver ud :P!), fra paella, italienske oliven, gulerodsjuice og turkish delight til skotsk rådyrkød, brownie, ost og friske figner. Desuden var stemningen på stedet også bare enormt hyggeligt og afslappet - de handlende værende en blanding af turister, Natives, restauratører og mere inkarnerede madkendere, som alle gik fra bod til bod, omgivet af eksotiske dufte og til lyden af de tog der med jævne mellemrum passerer 'over' markedshallerne.
   Så, tak til Sofie, Kristine og Line for en dejlig dag, det er afgjort ikke sidste gang jeg tager til Borough Market! In fact bruger jeg allerede alt for mange af mine penge på mad.. 
x Sofie    






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar