søndag den 12. januar 2014

#13: Sunny Weather


Hello Everyone! Efter regn og stormflod over de britiske øer i det sidste stykke tid ser vejret herovre efterhånden ud til at være ved at vende og den forgange weekend har således bragt masser af dejligt solskin og blå himmel (: over London, i det mindste ;-)). Denne ekstraordinære vejrsituation, i et land der ellers altid vejrmæssigt virker til at være evigt gråt, skulle selvfølgelig udnyttes, så da jeg fredag fik en spontan fridag, da tog jeg på en spontan tur til den olympiske by/park i East London. 
   Før opbygningen af det olympiske område påbegyndtes i 2008 (: ß yeah, englænderne er virkelig gode til det der med turistinformation) lå dette relativt store område at East London faktisk mere eller mindre øde hen, forladt og forurenet af tidligere tiders industri. Men med genopbygningen i forbindelse med OL ’12 har området fået en hel ny betydning for byboerne, hvilket også var ret tydeligt, da jeg bestemt ikke den eneste der havde besluttet mig for at nyde solskinsvejret i den olympiske park.
   På selve det olympiske området ligger 4 store bygninger: 1) Det officielle olympiske stadium, 2) The Aquatics Centre (ß fancy udtryk for svømmehal), 3) The Velodrome , der pga. sin ovale form også kendt som ”The Pringle”  (ß endnu et stadium), 4) ’The Hubble Bubble Pipe” (: ’vandpiben), som er et 114 m spiralformet tårn. Billeder af bygningerne kan ses nedenunder, men pga. igangværende vedligeholdelse og nybygning på området kunne man desværre ikke få lov til at komme tæt på bygningerne .. hvilket var en lille smule deprimerende eftersom jeg nu var taget heeele vejen derud (: en halv time med tog).. men okay jeg fik set det hele på afstand og parken var i det mindste stadig åben for offentligheden ;-) 

Lørdag var Tilly og jeg på legepladsen og med hendes ord ’var det bare SÅ hyggeligt og vi havde rigtigt meget sjov og fun’ . Vi mødte også en kat (: som vi kaldte Susie) og et egern (: som vi kaldte Squirrel).

x Sofie 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar