onsdag den 8. januar 2014

#12: Photo Shoot


Hello Everyone! Efter en mindre pause er jeghermed tilbage på bloggen og har nu i sinde pligtopfyldende at berette om hvad mit sidste halve år i London kommer til at byde på af sjov, ballade og sindssyge påfund :P
Okay, here we go, starter med årets første event: photo shoot!

Forhistorie: Før juleferien var jeg blevet spurgt om jeg kunne tænke mig at medvirke som assistent på et photo shoot, som en af min værtsmors gode veninder (: Jill DeMasi:  fashiondesigner med sin egen tøjlinje DeMasi) skulle gennemføre først i det nye år. Shootet skulle præsentere den hendes nye forårskollektion og for at kunne nå at afvikle hele projektet på en enkelt dag havde hun brug for en person (<- MIG) til at hjælpe med at alt det praktiske i samme forbindelse.  
   Det var tilbud, som jeg på det tidspunkt selvfølgelig takkede ja til, hvilket resultere i at jeg denne tirsdag morgen finder mig selv i et top-professionelt fotostudie i West London med en relativt anerkendt fotograf (: James White),  en yderst kompetent hair&make-up artist og en gudesmuk model (.. mindreværdskomplekser? Det tror jeg nok lige!)     

Anyway, det endte med at blive en virkelige sjov dag og en ret eksklusiv oplevelse! Mit arbejde bestod kort sagt i at være alt-muligt-menneske; jeg organiserede tøj og sko, lavede kaffe, hentede smykker, lagde kjoler op og klædte modellen af og på nok ca. 20 gange ;-) Alt i alt  blev det til 9 meget travle, men gode timer.
   Som bonus info fandt jeg bl.a. ud af at make-up artisten brugte str. 40 i sko, at fotografen havde kæresteproblemer og at modellen egentlig helst ville droppe modelarbejdet og tage ud at rejse i stedet. Det kan ma så tænke lidt over.        

Jeg har desværre ikke nogle af de billeder der blev selve resultatet af shootet, men her følger lidt fra back stage ;-)  
                                          x Sofie










Designer: Jill DeMasi, http://www.demasi.co.uk 


 

1 kommentar:

  1. Du behøver skam ikke have mindreværds komplekser - du er jo gudesmuk selv! Håber det går dig godt! Mange knus

    SvarSlet