torsdag den 24. oktober 2013

#9: Moving Week

Hello Everyone! Beklager at der er gået lidt tid siden det sidste indlæg, men det er jo altså fordi det har været 'moving week' i den her uge ! Ja, siden sidst er vi rent faktisk flyttet ind i det nye hus og jeg er officielt flyttet ind med familien, hvilket er så rart - jeg var begyndt at føle mig lidt som en 'live-out' nanny og ikke så meget som en au pair med alt den pendlen frem og tilbage for at komme ind til familien.
   Men nu bor vi altså under samme tag, nu er problemet bare at huset egentlig ikke er sådan heelt færdigt.. Teknisk set burde vi nok have ventet 1-2 uger med at flytte ind.. især taget i betragtning at halvdelen af huset manglede at blive malet, gulvene manglede at blive behandlede, her var ingen gulvlister, dørhåndtag eller låse, ingen funktionel vaskemaskine + huset var dækket af et stillads og forhaven lignede en regulær losseplads, da vi flyttede ind i søndags (!) .. En del af de ting er der dog heldigvis kommet styr på nu, men må sige det har været lidt af en udfordring at deltage i at skulle pakke 80 flyttekasser ud + koordinere en hverdag, mens et hold på 6-7 håndværkere og 2 rengøringsdamer arbejder rundt omkring en. Og mig der ellers aldrig har flyttet før, det har været ret crazy, men samtidig er jeg helt vildt glad for at jeg får lov til at være med i processen :-)
   I går var jeg med med Liff (min værtsmor) i Ikea for at finde ting til mit værelse - det var så hyggeligt og dejligt skandinavisk, de havde rent faktisk en hel afdeling med svensk mad :P! - og imorgen skal jeg på vintage/second hand/ shopping for at finde flere ting til mit værelse, så så snart jeg er færdig med at indrette skal jeg nok lige uploade et billede af resultatet. Lige nu har jeg kun en seng, et skab, en reol og 4 kvadratmeter at gøre godt med, men det skal nok blive godt ;-)


x Sofie

Så starter vi, tidligt lørdag morgen. 
Jeg tog på heldagstur med pigerne, så flyttemændene kunne begynde at pakke ned. 



Flytterod: 





Cornflakes på en flyttekasse. 
Borde og stole er endnu ikke pakket ud. 




Mere flytterod: 




 
Mig + Mit værelse ;-) 






Ret rodet og ikke spor hyggeligt.. 
The renovation starts right now ! 
(..eller.. måske efter John Mayer koncert på lørdag :P) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar